كرونا در بارداري

بازدید: 155 نفر
انتشار: 2 Aabaan 1400
كرونا در بارداري

طبق تحقیقات، زنان باردار نسبت به سایر گروه‌ها در خطر بالاتری از ابتلا به کرونا نیستند. گفته می‌شود که به دلیل تغییرات در بدن و سیستم ایمنی، زنان باردار در ماه‌های آخر بارداری ممکن است دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند، و بنابراین مهم است که بسیار مراقب باشند.

برای زنان باردار خیلی سخت خواهد بود؛ البته آنها از خود و جنین خود مراقبت می‌کنند و ممکن است فرزند دیگری هم داشته باشند.

ولی تا جایی که میدانیم خطر بیماری برای خانم‌های باردار بیشتر از سایرین نیست و به همین دلیل همان کارهایی که دیگران می‌کنند را باید انجام دهند.

درمورد حفظ فاصله اجتماعی توصیه‌های زیر را به زنان باردار می‌کنیم

• از تماس با کسانی که علائم بیماری کرونا را دارند بپرهیزند.
  • تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنید.
  • تا حد امکان از منزل کار کنید.
  • ز حضور در جمع‌های کوچک و بزرگ در فضاهای عمومی پرهیز کنید، به‌خصوص در اماکن سربسته یا محدود.
  • از حضور در دورهمی‌ها با دوستان و خانواده پرهیز کنید.
  • با استفاده از تلفن، پیامک یا فضای آنلاین برای تماس با ماما، پزشک زنان و یا سایر خدمات مورد نیازتان تماس بگیرید.

سایر اقدامات محافظتی شامل شستشوی مرتب دستها با آب و صابون، تمیز و ضدعفونی کردن سطوحی که در معرض تماس هستند، هشیار بودن نسبت به سلامتی خود و درخواست کمک پزشکی سریع به محض مشاهده هرگونه علائم مشابه کرونا.

آیا انجام چک‌آپ‌های معمول پیش از تولد ایمن است؟

بسیاری از مادران باردار از رفتن به دکتر جهت انجام معاینات معمول و چک‌آپ می‌ترسند، و با ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی احتیاط می‌کنند.

درحال حاضر شاهد سازگاری بسیار زیادی در سراسر دنیا هستید و می‌بینید که پزشکان و ماماها خیلی از قرار ملاقات‌های خود را ازطریق تلفن انجام می‌دهند تا معاینه واقعی و پایش رشد جنین کوتاه شود.

از خانمهای باردار انتظار دارم که درک کنند که اگر پزشک متخصص یا ارائه دهندگان خدمات درمانی را کمتر به‌صورت حضوری ببینند.

این شرایط به دلیل محفاظت از خودشان و کادر پزشکی از گرفتار شدن به این عفونت ویروسی است و این که درصورت ضرورت، حتماً به صورت حضوری پذیرفته خواهند شد.